Bli med på gruppetur til Blåhaug!



Det er tid for høstens hyttetur. Siste helg i oktober tar vi turen tilbake til Blåhaug, hvor vi ikke har vært på mange år. Sist vi var her var for nøyaktig 10 år siden. Påmeldingsfrist er tirsdag 27. oktober kl 19.

Oppdagere: (2. - 3. trinn)
Avreise lørdag 31. oktober kl 10 fra Fossum kirke. Møt opp i god tid før avreise. Hjemkomst samme dag ca kl 18 til Fossum kirke.

Stifinnere: (4. - 5. trinn)
Avreise lørdag 31. oktober kl 10 fra Fossum kirke. Møt opp i god tid før avreise. Hjemkomst søndag 1. november ca kl 14 til Fossum kirke.

Vandrere og rovere: (Fra 6. trinn)
Avreise fredag 30. oktober kl 18 fra Fossum kirke. Møte opp i god tid før avreise. Hjemkomst søndag 1. november ca kl 14 til Fossum kirke.

Pris:
To overnattinger kr 350,-. Én overnatting kr 250,-. Dagsbesøk kr 150,-. Prisen inkluderer middag til alle, overnatting for dem det gjelder.

Betaling:
Ta med pengene på møtet mandag 26. oktober.

Ta med:
Vi kommer til å være ute mesteparten av lørdagen og en del av søndagen. Husk klær tilpasset vær og temperatur!
Ryggsekk (Vi skal gå et stykke, så pakk alt i sekken og ikke i løse poser du må bære ved siden av)
Sovepose (hvis du skal overnatte)
Vannavstøtende ytterklær
Varmt utetøy
Skjerf, lue og vanter
Varme utesko
Innesko
Annet tøyskift (undertøy, ullundertøy, bukse, genser o.a.)
Speiderskjerf
Toalettsaker
Lommelykt
Skrivesaker
Kopp, tallerken og spisebestikk

Hvis du har:
Speiderskjorte
Speiderkniv
Kompass
Sittepute/-plate

Husk å merke tøyet ditt slik at det er lettere å vite hvem som eier hva. Spesielt viktig er yttertøy, sko og annet som alle har. Det er ikke tillatt å ha med PC-spill eller andre spillemaskiner. Telefon er lov å ha med på eget ansvar, men vi forutsetter at de bare skal brukes til korte samtaler, og ikke lange samtaler, eller spilling.

Mat:
Ta med brød og pålegg, ikke matpakker. All brødmat blir felles. Husk brød, pålegg, melk, juice eller annen drikke til maten. Lederne kjøper inn middag til lørdag. Fredag tar hver med grillpølser og tilbehør.

Påmelding og transport:
Påmelding skjer via Doodle. Det er viktig at alle registrerer seg slik at vi får oversikt over hvor mange vi trenger program, mat og transport til. Vi trenger hjelp av dere foreldre til kjøring. Frist er 27. oktober kl 19. Trenger du hjelp til å bruke Doodle kan du gjerne spørre lederen din.


Veibeskrivelse:
Kjør E6 forbi Skullerud, ut på Enebakkveien. Følg skilt til venstre til Frambu og Sandbakken. Kjør til P-plass. Deretter er det 10 minutter å gå opp en bratt bakke. Hytta kan ikke sees fra veien, men stien er lett å finne.

Spørsmål?
Skulle du ha noen spørsmål om turen er det bare å spørre lederen din! Du kan også kontakte
Tor Johannessen | tor[a]stovnerspeider.no | 9825 7823

Publisering: Jo